Prova på mina guidade mediationer, helt gratis!

Meditation, liggande eller sittande kroppsscanning (10 min). Här får du en välbehövlig paus och återhämtning. 

Meditation. Andas ute i naturen och landa i närvaro här och nu. Stående eller sittande. 6 minuter.

Stående meditation, 5 minuter, landa i kroppen.

Sittande meditation, 10 minuter, landa hemma hos dig själv en stund.

Meditationer, välgörande för kropp och själ.

Meditation är en mindfulness metod, att träna medveten närvaro i nuet, ett sätt att nå inre samling, motverka stress och öka vår koncentration. 
Att meditera är ett sätt att lugna både den fysiska kroppen och stilla tankarna en stund. Ofta känner du dig mer fysiskt avslappnad och samtidigt mentalt uppiggad efter att ha mediterat.

Ibland kan det vara svårt att meditera helt själv. När vi sitter tysta med oss själva kommer det så många tankar farande.
Därför har jag gjort dessa vägledda meditationer, som du kan lyssna på och på det sättet få hjälp att meditera. 
Tag gärna på dig hörlurar att lyssna till meditationerna i.
Du kan sitta eller ligga. Ibland gör jag även stående meditationer, som är ett sätt att även landa i kroppen.

Meditation är ett sätt att utveckla din personlighet och att underhålla medvetandets kontakt med det som är den fasta basen i djupet av ditt inre, din kärna, din sanning.
Att släppa tankarnas terrorister en stund och landa i närvaron i nuet, där allt är bra. Det inre rummet skapas i den tystnad som blir möjlig när vi tillåter oss att vara tysta med oss själva och komma från den ständiga strömmen av intryck. 

Att meditera är en träning, som allt annat, ju mer vi gör det, ju lättare går det. Träna gärna lite varje dag.
För att göra det enklare att få det gjort, hitta gärna en rutin,
t ex att du gör det varje morgon, lunch eller kväll.
Tänk på att det tar 60 dagar att etablera en ny rutin och vana som du vill göra varje dag.

Lycka till och återkom gärna med feedback vad du tycker om meditationerna.
/Ingrid